Søgninger

Energitrio i Tyskland: vind, brint og biogas


Tankene kan indeholde benzin, propan eller enhver anden form for konventionelt brændstof, men energitankene nord for Berlin indeholder energi produceret af vinden og mere: a hybridkraftværk sponsoreret af fire store virksomheder testes. Kontrolpanelet vil teste en ny hybrid teknologi som vil udnytte vind, brint og biogas.


Kraftværket er beliggende i Prenzlau, cirka 110 kilometer nord for Berlin. Anlægget bruger en ny hybrid teknologi hvor vindenergi transformeres og lagres i form af brint. Kraftværket har tre kraftige vindmøller, disse producerer elektricitet, som igen udnyttes til produktion af brint uden CO2-emissioner. Dette "rent brint”Anvendes i en blanding af biogas at skabe et slags termisk kraftværk, der lagrer energi og derefter distribuerer det, når energibehovet vokser.

Resultatet af denne energimix? EN rent brændstof i stand til at drive biler eller levere elektricitet. Teknologien blev designet til at løse et afgørende problem i branchen vedvarende; hvordan man opbevarer den energi, der produceres i løbet af en blæsende dag? I denne artikel forklarede vi det mellem grænserne forVindenergi der var behov for at tilpasse elproduktionen til energibehov af befolkningen, fordi der er en stor uoverensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel: vindens kraft er højere, når byens energibehov er lavere.

Prenzlau-projektet er i stand til at generere 120 kubikmeter hydrogen derefter. Det andet problem løst af det tyske anlæg er relateret til produktionen af hydrogen. Indtil nu var der ikke nok bæredygtige systemer, både økonomisk og miljømæssigt, til at producere brint. Med 120 kubikmeter brint kunne en bil rejse cirka 1.200 kilometer. Her kan Prenzlau-kraftværket give et svar på transportsektoren.

Hvem er de virksomheder, der har oprettet dette projekt?
- Enertrag, et firma, der er aktiv inden for vindmarken. Det har en base nær Prenzlau. Virksomheden har 440 vindmølleparker, der producerer 1,5 milliarder kWh om året, nok til at understøtte det årlige energibehov for 1,5 millioner mennesker.

TOTAL, bestemt mere berømt end Enertrag. Det er kendt i Italien for sine servicestationer. Den franske oliekæmpe har i 10 år været førende inden for forvaltning af tankstationer i hydrogen af Tyskland. I juni 2012 vil TOTAL være berømt for indvielsen af ​​en ny brintpåfyldningsstation i lufthavnen, der åbner i Berlin.

Vattenfall AB, et svensk firma, der beskæftiger sig med energiressourcer og et medlem af den såkaldte "Alliance for vindbrintOg endelig kunne en leder inden for transportsektoren ikke mangle med DB Energie GmbH, et datterselskab af Deutsche Bahn AG (Federal Railways of Germany).

Installationen af ​​anlægget blev startet i 2009 og blev først aktiveret i slutningen af ​​2011. Projektet kostede 21 millioner euro og sigter mod at blive vist inden forelektricitet end ved tankning af rent brint til transport. Inden for brintkøretøjer, teknologier har gjort store fremskridt. EN'brintbil det kunne køre 400 kilometer med en fuld tank, et fremragende resultat i betragtning af, at elbiler med en fuld tank kan de rejse omkring 150 kilometer.

Virksomheden Vattenfall AB er klar over, at konkurrencen mellem brintbiler er elektriske køretøjer det er stort, men tilsyneladende kan det stole på en kæmpe fra bilproducenterne. Det tyske selskab Mercedes Benz AG investerer meget i at udvikle nye brintbiler.

redigeret af Anna De Simone



Video: Biogas - når gylle giver energi (Juli 2021).